Ernst & Barbara

Volg de belevenissen van Ernst & Barbara

Dag 23. Skegness – Thorpe-le-Soken

3 Comments »

september 24th, 2023 Posted 12:38

Vertrok:10.00 uur/ aankomst: 14.00 uur/ temperatuur: 17gr/ kilometerstand 3858km/ 2411miles

Terug naar de plaats waar onze reis begon! Vannacht slapen we op dezelfde camping als de heenreis. Zo’n 20 minuten vanaf Harwich waar morgen onze boot om 9 uur vertrekt.

Wat tassen ingepakt en verder gelezen en in de zon gezeten.

Dag 22. Mablethorpe & Skegness

september 24th, 2023 Posted 12:18

We zijn de enige buitenlandse toeristen op de camping, en het lijkt of iedereen een praatje wil maken. Bij voorkeur over het weer natuurlijk 😂

Tijdens de afwas vanmorgen gaf onze buurman de tip om in Mablethorpe te gaan kijken, voornamelijk voor het mooie strand. We hebben maar niet verteld dat we in Zeeland vlakbij de mooiste stranden van Nederland wonen. We zijn dus naar Mablethorpe gereden, over leuke kleine weggetjes vlak langs de kust. Mablethorpe blijkt, net als Skegness, een groot pretparadijs te zijn. Niet te geloven! Leuk om een keer mee te maken en de mensen te bekijken die rond lopen. We hebben ons verbaasd over het aanbod aan slecht voedsel, we hebben werkelijk niks kunnen vinden dat gezond was. Daarnaast verbazen we ons over de vele mensen met scootmobielen en rollators. Delen ze die hier gratis uit?? We komen er nog niet achter.

Het strand was leuk om te zien, breed op sommige stukjes, maar niet per se beter dan elders. We besloten nog even naar de pier in Skegness te rijden en dan naar de camping te gaan. De foto’s spreken voor zich 😄

kilometerstand: 3627km/ 2267 miles

Dag 21. Gibraltar en omgeving

september 24th, 2023 Posted 11:57

Zon! Op naar een uitkijkpunt/ natuurgebied dat Gibraltar heet. Beetje rond gelopen, de natuur doet ons voor een deel aan Nederland denken. Daar meteen een koffie en thee gedronken in het bezoekers centrum.

Op de heen weg nog door Skegness gereden, daar keken we onze ogen uit, het is 1 grote kermis van speelhallen, fish&chips zaken, snoepwinkels en andere herrie.

Vanwege het mooie weer besloten dit morgen te doen en nu heerlijk met een boek de zon in te gaan.

kilometerstand: 3565km/ 2228miles

Dag 20. Penrith – Skegness

september 24th, 2023 Posted 11:49

Vertrek: 09.30 uur/ aankomst: 14.30 uur/ temperatuur: 16 gr met regen/ kilometerstand: 3500km/ 2188 mi

Regen, heel veel regen! Vroeg wakker want de trein rijdt op 30 meter afstand van de camping langs. Zo te horen zware goederentreinen. Zo sneu, een ouder Engels stel achter ons met een camper hadden zichzelf buiten gesloten. Zij in regenjas, op slippers en met blote benen. De camping eigenaar was al aan het helpen maar het ging allemaal niet voortvarend. De mevrouw was van slag, zo zielig, en niemand die die arme mensen ff binnen laat, een stoel geeft en ff op laat warmen. Het is dat we echt door wilden anders hadden we dat zeker gedaan.

Het was druk en rommelig op de weg, er was ook erg veel wind. Na aankomst op de camping een bak koffie gedaan en besloten even naar het strand te lopen. Er loopt hier een wandelpad langs de kust, bij de eerste beste bocht waar iets open was meteen naar binnen gegaan, bier en wijn besteld en een beetje opgedroogd. Er tegenover zat een speelhal, een en al vergane glorie hier, maar als je er toch bent kan je net zo goed ff kijken. Wij de regenjas aangesjort en op naar de overkant. Gaan dus werkelijk de rolluiken dicht als wij er voor staan. Pech! Dan maar de lokale pub in, geweldig om eens mee te maken.

Dag 19. Lake District

september 24th, 2023 Posted 11:24

We hebben niet altijd goed internet, inmiddels zitten we al op de boot naar Nederland nu ik dit schrijf. Voordeel is dat ik nu de hele dag de tijd heb om alles te updaten en bijwerken 😀

Een dag de tijd voor het Lake District, het regent behoorlijk, maar we hebben er zin in. Eerst naar Keswick gereden, een levendig plaatsje met een gezellige winkelkern, daar wat galeries bezocht en een kunstwerk aangekocht.

Daarna verder gereden naar het zuiden, langs Lake Thirlmere naar Lake Windermere. Mooie natuur hier, groen, door de regen veel watervalletjes. Een kleinere weg door de bergen/heuvels teruggereden. Een zeer mooie route, en door de regen voor ons gevoel ‘zeer Engels’ en geschikt voor lekker dramatische foto’s. Helaas veelal vanuit de rijdende auto want stopplaatsen zijn er nauwelijks. Als laatste langs Lake Ullswater gereden.